mardi 31 mars 2015

(His name is Charlie) BANGsy !

Seen on a City wall?...nah! This is just me being nostalgic of my late teens simulating on my PC what I dreamt of tagging back then. Yep, reminds me of when I was 17 with that wigger attitude...(even to the point of regreting not actually being from the ghetto ( so nothin' real bad to rap about....right ? )...got down to trying some spraypainting on walls here and then. But I quickly got tired of seing my stuff painted over. Anyhow, So this character is one I designed more than a decade ago ( for a skateboard) and decided I'd repimp him a bit for the monthly “Character Design Challenge” on FB. The theme was “gangster” Figured it would fit ! The graffiti lettering to the right is just an hommage to the rapstars of that era (or crews) that had 3 letter names ( Peace out...Gza, Rza...and NWA!) Yoho ! Hope you enjoy! ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vu sur un mur d'la ville ?....Nah! C'est juste moi qui s'la pete nostalgie graffiti et qui simule sur mon Pc. ce que j'ai fesait à mes 17 ans. Ouep Ça marque mon époque où avec toute l'attitude d'un wanna-be graffeur wigger (rêvait d'appartenir au ghetto pour avoir enfin une vrai raison de rapper!) Je m'essayais à colorer à la canette les murs d'la ville... convaincu en toute rébellion que j'avais tout compris à l'univers. En Bref, concernant l'image: voici un de mes personnages d'antan que j'aime revisiter, Re-pimper as they say...( L'original fait pour un skateboard y'a plus de 10 ans de ça ) Le Lettrage n'est rien d'autre qu'un hommage à l'époque ou les pompeux rapstar se donnaient des noms de 3 lettres. ( Peace out...Gza, Rza...et NWA!) et une excuse pour graffer. Le tout est pour un concours FB en ligne sur “Character design Challenge” que je viens de Tagger (!) sur leur mur. La thématique du mois était “Gangster”. Yoho!

Aucun commentaire: